Kaksplus.fi


torstai 5. joulukuuta 2013

Raskauskilot, mitä se oikein tarkoittaa.

Kaikki on ottanut hienoja kuvia raskauden eri vaiheista. Mulle on kertynyt vaan muutama raskausmasu kuva ja nekin vahingossa kännykälle tallentuneina. Suurinpana syynä tähän se, että pientä turvotusta vastaava masu alkoi näkyä vasta siinä yli puolenvälin raskautta. Kateellisena katson muiden kuvia ja naurahtelen ääneen kun ihmiset on käyneet ostamassa ensimmäiset mama-housut ennen kun viikko 10 tulee täyteen. Itsehän ostin ensimmäiseni ollessani seitsemännellä kuulla raskaana.

huhtikuun alku, raskausviikkoja noin 12

huhtikuun loppu, raskausviikkoja n.15, joo perus arkiasu...

Oon aina suosinu pukeutumisessa väljiä yläosia. Tässä noin viikolla 20




Meidän piti ottaa viimeisillä viikoilla hienot kuvat jotka voidaan sitten teetättää tauluiksi seinälle. No, idea meni siinä vaiheessa puskiin kun tyttö päätettiin saada maailmaan 4 viikkoa etukäteen. Saadessani käynnistys-tuomion, ekat ajatukset olikin että no nyt jäi ne pirun kuvat ottamatta! :D



Tässä kuvassa ollaan lähössä äitille syömään. rv.23. Tässä huomaa muutosta jo rintavarustuksessa! :D

Kesäkuussa, aloitellessani raskauden puoliväliä eli noin viidettä kuukautta, pystyin olemaan rannalla bikineissä kenenkään huomaamatta. Viimevuoden lopulla treenattu sikspäkki oli edelleen tallella, alavatsassa pientä pömpötystä.

Kuka uskaltaa arvata tän kuvan raskausviikot? Uskooko kukaan kun kerron että kyseessä on rv25 :D Tästä otettiinkin sitten hyvä spurtti!

Elokuussa ihmiset ympärilläni alkoivat miettimään ja kyselemään varovasti että olenko mahdollisesti lihonut vai..? Ihmiset hämentyivät kun myönsin olevani raskaana. Sainkin sillon kummastuksia jo niin "isosta masusta" mutta kun  kerroin  että laskettu aika koittaisi jo marraskuun alussa, sain vain epäluuloisia katseita. " Kasvaako tuola muka yhtikäs mikään"

Raskausviikolla 27 jouduin vajaaksi viikoksi Peijaksen sairaalaan munuaisaltaan tulehduksen vuoksi.

Tässä kuvassa oon viikolla 32. Pikkuhiljaa rupesi normaalit vaatteet kiristämään :D

Heinäkuun vikalta viikolta syyskuun loppuun maha ottikin sitten vähän kiriä ja aloin vihdoin näyttämään raskaana olevalta enkä vaan kesäkiloja keränneeltä. Raskaus oli ihana pitää salassa pienen masun kanssa pitkään. En oo ite niinkään hössöttäjä (heh, arvaisiko blogin perusteella..) ja ahdistuin loppuvaiheessakin  mennessäni ystävien tai tuttujen luokse kun AINA piti puhua mun tai jonkun muun raskaana olemisesta. Ihan kun en muusta olisi mitään tietänytkään.




Raskausviikolla 35 jäin äitiyslomalle viikkoa aijemmin, kun pidin mun palkalliset vapaapäivät. Ylläolevassa kuvassa on menossa 35+3 ja oon matkalla Flamingoon syömään työporukan kanssa. Pomo kysyy pöydässä vointiani ja miten on ekat päivät mennyt kotona makaillessa. Kerron olevani jo nyt tylsistynyt ja että töissä olisin voinut olla vaikka synnyttämiseen lähtemiseen saakka kun voiti on niin hyvä.

Viikkoa myöhemmin, 36+2 normaalilla neuvolakäynnillä mun paineet on kohonnut pilviin sekä proteiinit näyttää kahta plussaa. Saan käskyn lähteä suoraa käynniltä Jorviin. Jorvista taas käsketään tilan puutteen vuoksi Kättärille.






2 tuntia yllä olevan kuvan otttamisen jälkeen, rv 36+4, mulla oli pieni tytär kainalossa. 

Oon aina ollut hirveän hyvässä kunnossa ja saan helposti treenattua näkyvät lihakset kroppaani. Missään vaiheessa raskautta ei kuitenkaan pelottanut ettei kroppa palautuisi tai ettenkö jaksaisi sitä treenillä tuoda takaisin. Synnytyksen jälkeisenä aamuna puntari näytti samaa lukua kuin ennen raskautta, eikä vatsassakaan ollut jäljellä edes löysää nahkaa. Tietysti lihakset olivat (ja on vieläkin) heikkoinaa, ja pehmeyttä löytyy. 

Saankin olla onnellinen että iho ei ehtinyt repeillä ja se on palautunut loistavasti. 


Mutta aivan ihana palkintohan sieltä tuli, olisi se sitten jättänyt millaset jäljet tahansa :)


5 kommenttia :

  1. Aivan ihana pieni raskausmaha sulla ollut. :) Kyllä kadehdin että pysyt koko raskausajan noin hyvässä kunnossa ja palautuminen kävi vilauksessa. :)
    Mulla synnyttäminen edessä tammikuussa ja tuntuu että maha ei oikein kasva enää. No kiloja on tullut huomattavasti nyt loppuraskauden aikana ja sekös ahdistaakin että miten pääsen niistä ikinä eroon kun eipä voi sanoa että olisin maailman innokkain liikkuja. :P Pakko sitä tarmoa on jostain ammentaa kun itsetunto kadonnut raskauden myötä. :DD

    VastaaPoista
  2. Ja mäkös ajattelin että mulla oli pieni maha! Hahaha :D Aivan ihana blogi, liityn lukijaksi. Käyppä kurkkaamassa mun :) ajattelensinua.blogspot.com

    VastaaPoista
  3. Ihana blogi sulla, liityin seurailemaan! :)
    Mäkin ajattelin että mulla on pikkanen maha, mutta ai että tuota sinun masua...IHANA! samoin kyllä mulla, että esim mammahousuja en ole ostanut ollenkaan vaikka mulla la huhtikuussa eli nyt meen tässä rv 33+0. käytän leggareita ja kollareita nyt tän loppuajan, en enää edes jaksa hankkia :D puolivälin tienoilla mullakin alkoi vasta masu näkyä, silloinkin vielä hyvin sai kyllä piiloon jos ois halunnut. Mutta kyllä mulla nyt alkaa olee aika turvonnut olo kuin pullataikinalla ;)

    Käy kurkkaa myös mun blogia jos kiinnostaa! :)

    VastaaPoista
  4. Miten pieni masu! Mullaki rv19 ja eipä tuo luojankiitos vielä näy mihinkään. Kauhulla odotan millainen pallo mulle ilmestyy.......

    VastaaPoista
  5. Kiva kun linkkasit tän postauksen mulle! Mielenkiintoista. Kai se on sit kii vartalotyypistä? :o

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...